Thursday, June 14, 2012

Anettes boktema: Sommerens lesestoff

Sommeren 2008 oppdaget jeg Stieg Larsson. Den samme sommeren utga Jo Nesbø «Hodejegerne». Den sommeren visste jeg hva jeg kom til å lese. Siden den gang har alle leseplaner vært like flyktige som drømmer. Like trofast som vinden. Den ene dagen skal jeg lese Murakami, men ender opp Joyce. Før jeg er ferdig med Joyce er jeg i gang med Grytten. Når jeg er ferdig med Grytten skal jeg begynne på Fizgerrald, men leser Orringer.

Nei. Nok en gang har Anette satt meg fast. Eller?

Nei, da. Jeg bare tuller med deg. Denne sommeren er leseplanen tørket støv av.  Tavla er vasket. Pennene ferske. Denne sommeren oppdaget jeg George R. R. Martin. «Game of Thrones» og «A Clash of Kings» har allerede blitt fortært og fordøyd. Cirka 2000 sider med fantasy venter fremdeles på meg.

I tillegg har jeg seriøse planer om å få lest noen novellesamlinger. Først på agendaen er enten «Bikubesong» eller «The Elephant Vanishes». Men jeg ender sikkert opp med å lese «Nattog til Lisboa». Så da er det bare å stålsette seg for «Before I Go To Sleep».

Gleder meg til jeg skal begynne på «Hunger Game»

Hei! Vent litt ....

10 comments:

  1. Fnis :):) Ønsker deg en flott boksommer, uansett hva du ender opp med :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lurer på hva jeg ender opp med selv. Har pakket alle bøkene mine i pappesker (flytter i løpet av sommeren), men noen er ikke pakket ned. Blant annet noen novellesamlinger og et par biografier, samt A Song of Ice and Fire-serien.

      God sommer :)

      Delete
  2. HAHA... Det der er meg i et nøtteskall! :-) Prøvde å sette opp en liten oversikt for meg selv igår for å være med på boktema, og har vel knapt landet på noe annet enn "Weird things customers say in bookshops" boka.. Idag - IDAG - skal jeg prøve å planlegge litt. Skal nemlig på ikke mindre enn 2 "basseng-turer" i år og må jo bare ha kontrollen på Kindle-innholdet mitt :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weird things customers say i bookshops høres artig ut ... i motsetning til kveldens handlerunde. Dama som var/skulle vært i kassa på Ark på ved Nationaltheateret dukket aldri opp. Butikken var tom ... eller, det vil si at den var full av kunder, men ingen som kunne finne betjeningen.

      Ny bok? Weird things shopkeepers do ;)

      Delete
  3. Hehe:D Sånn er jeg også, hehe:) herlig at det er flere av oss:) Ha en herlig sommer og kos deg masse med de bøkene du ender opp med:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er ikke redd for at jeg ikke kommer til å kose meg. Jeg er som kameleonen - jeg tilpasser meg. Jeg elsker sommer og sol. Svigers bor 500 meter fra sjøen.

      Regner og blåser det, liker jeg pokker meg det enda bedre. Jeg kommer fra Rjukan, og der blåser det heeeeeele tida. Det henger ved. Jeg elsker regn og vind.

      Håper du får en fin sommer.

      Delete
  4. Det er ikke alltid det går som planlagt...hehe, men intensjonen er jo bra!
    Kos deg i sommer med hva det enn blir du leser :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kos deg i sommer du også. Den blir sikkert ... norsk ;)

      Delete